2023-09-14 09_13_46

The Wheel Stuff na 4 jaar, de highlights Update Feb ’24

Welcome to the team en we wensen hen alvast veel succes!!
New to the team Egon Mutsaerts XC, Marathon, Single Speed
New to the team Tom Van Ingelgom Internationaal XC UCI
Update Roos Feb ’24 Roos Enduro, Downhill, E-bike, Dirt
Aton Enduro
Senne XC, Gravel
Olivier Enduro
Bram Enduro
Frederik XC, Marathon, Gravel
Luc en Peter XC, Gravel, Bikepacking

First things first, een dikke dank-u-wel aan onze ambassadeurs die topprestaties hebben verwezenlijkt het afgelopen seizoen.
Het is zeer prettig samenwerken, de gedrevenheid en de passie die ze elk in hun persoonlijke segment van de fietssport voeren, delen ze hier graag met jullie. 

PROFICIAT 3x Belgisch Kampioen Enduro!!

Wat een bekroning voor Roos, Olivier en Jelle 3x Belgisch Kampioen Enduro!!
En ook voor The Wheel Stuff natuurlijk een bevestiging dat wat we doen ook een sterk onderdeel is van mens en machine:)

Gewoonweg al een heel straf seizoen voor Olivier met de kers op de taart als Belgisch Kampioen Enduro 2023
BELGIAN CHAMP enduro 2023 together with @jellehemelsoen 🤩🤩

Also won the overall, my first ever enduro win 🥵😁 Super stoked!!

Tom Van Ingelgom

https://www.instagram.com/den_tommie_/

Hey, Ik ben Tom Van Ingelgom en al jarenlang maak ik plezier op en naast de (mtb)paden. Een leuke trail of afzien tijdens die oh zo pittige intervals, alles komt aan bod.
Sinds m’n tienerjaren ben ik competitief bezig in voornamelijk de XCO dicipline. Door de jaren heen kon ik al heel wat leuke wedstrijden rijden, mooie momenten beleven, fantastische plekken ontdekken en hier en daar al eens juichen in een race. Al van jongs af aan streefde ik naar de beste aanpak, het interessantste en snelste traject en de meest efficiënte en betrouwbare materialen om topprestaties te kunnen leveren.

Enkele jaren geleden brak ik een wiel en kwam ik bij The Wheel Stuff terecht, een paar weken later reed ik met een setje enduro wielen van The Wheel Stuff. M’n eerste kennismaking met de betrouwbare en sterke wielen die al heel wat meegemaakt hebben.
Wanneer ik nieuwe XCO wielen zocht, kwam ik samen met Luc al snel tot wat voor mij het ideale setje zou zijn. Stijf, sterk, betrouwbaar, reactief en toch zeer scherp van gewicht, meer kan je niet wensen als XCO-rijder. Heel wat internationale parcoursen en obstakels verschenen onder deze wielen en aan het einde van het seizoen waren ze nog steeds even recht en ongeschonden, kortom een zorgeloos seizoen!

Je materiaal 100% kunnen vertrouwen is van groot belang als je resultaten wil halen en met de wielen van The Wheelstuff kan ik me volledig focussen op de race en hoef ik me absoluut geen onnodige stress of zorgen te maken.
Seizoen 2024 wordt nog meer biken, meer de limieten opzoeken zowel van rijder als materiaal en hopelijk mee vooraan strijden in enkele internationale UCI wedstrijden.

Egon Mutsaerts aka TrueGreenGritRacingTeam

https://www.instagram.com/truegr33ngrit/

https://www.instagram.com/truegr33ngrit/

Fietsen en dan vooral mountainbiken is al van mijn kindertijd een passie. Als 12-jarig jongetje ging ik langs bij alle lokale fietsenmakers om de nieuwste catalogussen mee te krijgen om dan van de nieuwste mtb’s te kunnen dromen. Ik rij wedstijden sinds mijn tienerjaren. Tijdens mijn studentenjaren had ik even genoeg van de prestatiedruk en ging ik bmx’en en dirtjumpen maar na talloze blessures was het wijselijk om dat voor bekeken te houden en stak de mtb-microbe terug de kop op.

Ik hou van technische omlopen, hoe technischer beter en gelukkig zijn de XC wedstrijden de laatste jaren zeer technisch geworden. De combinatie van de nodige techniek en het fysieke aspect vind ik echt fantastisch in de moderne XC wedstrijden.

Zeker op zo’n omlopen kan je niet zonder degelijke wielen en als snel kwam ik terecht bij Luc van The Wheelstuff. In 2008 reed ik voor Bikepoint/ Niner Benelux en kocht ik zelfs mijn allereerste 29” wielset bij Luc. Die set ging jarenlang mee en ik was dan ook zeer blij dat hij besloot om terug te starten met The Wheelstuff.

Met mijn éénmansteam, TrueGreenGritRacingTeam, wil ik de aandacht vestigen op duurzaamheid en ecologie in de fietssector. Dat is iets waar veel meer aandacht naartoe mag gaan in de fietsbranche. Topteams zoals Quickstep beweren dat ze klimaatneutraal zijn. Dit is ‘afgekochte’ klimaatneutraalheid en er wordt nauwelijks gekeken naar de impact van de productie van fietsframes en bv. fietsonderdelen.

Alle partners waarmee ik samenwerk zijn op de één of andere manier duurzaam, bovendien zijn quasi al mijn fietsen tweedehands aangekocht. Local Outerwear is een ecologisch verantwoord kledingmerk. Duurzaamheid betekent ook materiaal dat lang meegaat en dan kan je niet om The Wheelstuff heen: topwielen die zeer duurzaam zijn. Mijn trainer, Sofie Renier, zorgt er voor dat ik duurzaam omga met lijf en leden. Belasten wanneer kan en gas terugnemen wanneer nodig. Ik werk daarnaast al jaren samen met G-Bikes, één van de beste mechaniekers die er voor zorgt dat het materiaal jaren meegaat. Last but not least is er Urbikes, een topkerel die zorgt voor supervette paintjobs zodat oude frames, helmen, enz. nieuw leven in geblazen worden. Topcirculair dus!

Ik plan komend seizoen ’24 de 3 nations cup te rijden bij de masters 1, de zwaarste competitiereeks in de Benelux/ Duitsland met een internationaal deelnemersveld. De afgelopen 2 jaren reed ik podium in de manche in Genk en de ambitie is om komend seizoen minstens even goed te doen. Daarnaast trek ik naar het WK singlespeed in Duitsland. Last but not least rij ik eind september nog de Transvésubienne, 1 van de oudste en zwaarste 1dagwedstrijden van Frankrijk, stevig klimmen maar vooral stevig afdalen, een echte ‘downcountry’ wedstrijd die de wielen zwaar op de proef zal stellen. Last but not least zijn het BK XC en het BK streetrace de hoofddoelen.

Egon will be supported by Erase hook Flange hubs with Berdspokes; together with Hyper Light 30mm rims

Roos 

https://www.instagram.com/roosodb/

Roos is ook onze HopeTech ambassadeur!!

Seizoen 2024 is al bijna in zicht. De voorbereidingen hebben een lichte vertraging vanwege een enkelblessure, maar sinds kort ben ik weer herbegonnen met het trainen voor het nieuwe seizoen.

2023 was voor mij een seizoen om niet snel te vergeten. Jammer genoeg heb ik niet zo heel veel Enduro wedstrijden gereden vorig seizoen, dit paste niet met de Downhill planning. Maar ik heb hierin wel enkele mooie resultaten kunnen behalen, zoals een 2de plaats in de Enduro de la Semoy, een mooie tweedaagse Enduro wedstrijd in Les Hautes – Rivières. Alsook ben ik voor de eerste maal Belgisch kampioene Enduro geworden, waar ik heel fier op ben! Zo heb ik mijn 4de Belgische titel op zak J

Op het Downhill gebied heb ik een moeilijke start gehad, maar naarmate het seizoen vorderde heb ik uiteindelijk wel enkele mooie resultaten kunnen behalen waar ik toch wel heel blij mee ben. Een 2de plaats in Steinach, Duitsland en een mooie 5de plaats in Bellwald, Zwitserland waar toch wel enkele sterke deelnemers aanwezig waren. Zo ben ik uiteindelijk 3de geëindigd in de overall ranking van de IXS Downhill Cup.

In 2024 staan er veel wedstrijden op de planning. Zo neem ik, net zoals vorig jaar, deel aan enkele IXS Downhill cup wedstrijden. Dit jaar zal ik niet de gehele IXS cup meerijden. In de plaats daarvan wil ik me focussen op enkele IXS European cup wedstrijden en op het Europees kampioenschap in Champéry. Alsook zal ik deelnemen aan mijn allereerste Megavalanche! Hier heb ik eerlijk gezegd wel wat stress voor, spannend! Tot slot zak ik ook dit jaar weer meedoen aan enkele Belgsiche Enduro wedstrijden, alsook enkele internationale.

Een wel gevuld programma, maar ik heb er zin in! Via deze weg wil ik Luc bedanken voor de support dit jaar met de geweldige wielen die nog steeds kaarsrecht staan na een volledig wedstrijd seizoen. En ook voor de leuke decals die hij als verassing voor mij had. Nogmaals bedankt Luc!

Tot op de trails! 

Wielset Downhill: Hope PRO4 Downhill hubs, Funworks TRACK MACK 30 Rim 29″/27.5″ 32H, Sapim Race (F/B), Sapim Brass Spoke Nipple 

Aton

https://www.instagram.com/atondebrauwermtb/

Wanneer je enduro of downhill rijdt, moet je vertrouwen hebben in je wielen, met de wielen van thewheelstuff is dat gegarandeerd. Ik heb heel het seizoen met hetzelfde wheelset gereden en er is niks aan. Dus ik hoefde al geen zorgen te maken over mijn wielen. 

Dit jaar was een top jaar. Eerste race was in Daverdisse. Leuke race om mee te starten. Eindigde 3de junior. Daarna was het BK in Amblève, een van de belangrijkste races van het jaar. Ik was super goed aan het rijden en de resultaten waren goed. Maar op stage 7 was het platte band en stage 8 brak mijn rear axle. Dit zorgde voor een DNF. Eerste downhill race in Ferme Libert, 3de plaats.

De laatste race’s kwamen er aan. Bouillon: alles gegeven en 2de plaats.Het weekend daarna was het in de Vogezen te doen. Lange en technische afdalingen, ik voelde me echt goed: 1ste plaats. De laatste race van het jaar was een downhill race in Ferme Libert. Super toffe track, maar redelijk technisch. Finale kwam er aan. Heel goede run gedaan, weinig fouten en was benieuwd naar het resultaat. 1ste junior en 6de overall. Heel trots op deze resultaten. En hopelijk nog betere resultaten voor volgende jaar. 

Voor volgend seizoen ga ik alle Belgian enduro cups meedoen,downhill ixs races, bike-componentens en misschien wel een enduro world series! 

Wielset Enduro: Hope PRO4 SuperBoost hubs, Newmen EG 30 29″, Sapim Race (F/B), Sapim Alu Spoke Nipple 

Senne

https://www.instagram.com/sennevh/

Fietsen en sporten is een hobby voor mij. Een uit de hand gelopen hobby wel. Werken doe ik als  Vendor Manager bij Dustin, mijn vrije tijd vul ik op met sporten en koersen. Dat doe ik voor mijn eigen loop en fiets team: Race and raise. In dat team zetten we ons naast het sporten ook in voor het goede doel. 

Ik ben redelijk laat gestart met koersen waardoor techniek altijd 1 van mijn zwakke punten zal blijven. Toch heb ik een grote liefde voor  bossen en natuur, waardoor ik veel meer in de mountainbike wedstrijden te zien was. Het beste gaat het voor mij wel zo veel mogelijk rechtdoor. 

Gelukkig is de laatste jaren het gravelbiken aan een flinke opmars bezig. Die variant van het wielrennen is mij op het lijf geschreven: niet te veel hoogtemeters en technische passages zijn een uitzondering. Door mijn achtergrond in het mountainbiken ben ik hier dan weer wel technisch in het voordeel ten opzichte van de wegwielrenners. 

Gezien de gravelwedstrijden nog niet zo talrijk zijn bestond mijn seizoen uit een mix van mountainbike marathons, Gran Fondo’s op de weg en de nieuwe UCI gravel series. 

Op advies van mijn trainer Jef van Shift-up ging het trainingsvolume een beetje naar beneden. Hierdoor kwam er meer tijd vrij voor herstel. Duidelijk de goede keuze want ik heb mijn beste seizoen ooit achter de rug. Met 2 overwinningen op de mountainbike, en 2 2e plaatsen op de UCI gravel series kan ik niet anders dat super tevreden zijn. 

Aan motivatie voor volgend jaar dus geen gebrek. De gravelbike komt meer naar de voorgrond, daarom ruil ik mijn Wheel-stuff MTB wielen in voor een paar ongelooflijk opvallende gravelwielen. Die passen perfect bij mijn  Chaos fiets. Die wielen ga ik natuurlijk stevig laten afzien. De hoogtepunten worden de UCI gravel series én natuurlijk het WK gravel. Ik kijk er al naar uit! 

Wielset Gravel: Funworks N-LIGHT hubs, Wheelstuff GRAVEL Carbon Hooked 35MM IW25 32H, Sapim Laser (F/B), Sapim ALU Spoke Nipple

Olivier aka Bosse

https://www.instagram.com/bruwiere.olivier/

youtu.be/xDlOBzsrhts

Als Enduro rijder moet je 100% kunnen vertrouwen op je materiaal. Om een hele race te overleven zonder brokken, zijn sterke wielen een must. Dankzij The Wheelstuff moet ik me geen zorgen maken over losse spaken, slappe wielen of andere problemen.  

Ik ben dit seizoen begonnen met 2 grote doelen. Het eindklassement van de Bike Components Enduro Tour proberen winnen en een zo mooi mogelijk resultaat behalen tijdens de Mountain of Hell en de Megavalanche. In de 5 races van de BC tour reed ik 4x podium en behaalde ik 1 overwinning. Zo schreef ik het eindklassement op mijn naam.  

Tijdens de Mountain of Hell en de Megavalanche streed ik mee voor de podiumplaatsen. Na 2 mooie races eindigde ik 4e op de Mountain of Hell en 3e op de Megavalache. Seizoen dik geslaagd!  

Als kers op de taart kon ik ook de meerdaagse Trans Varaita winnen. Mijn wielen hebben tijdens dit seizoen geen krimp gegeven. Geen zorgen moeten maken over je materiaal, zorgt ervoor dat je eens zo hard kan genieten van het rijden.  

Dankzij mijn mooi resultaat in Alpe D’Huez, mag ik eind november ook deelnemen aan de Megavalanche op Ile de La Reunion. Een mooie aflsuiter van 2022 waar ik mijn wielen nog eens goed ga laten afzien! 

Toevoeging: Olivier schreef de overwinning van de Megavalanche op Ile de La Reunio op zijn naam!!

Wielset Enduro: DT Swiss 350 CL Boost hubs, Newmen A30 32H, EG 30 32H rims, Sapim Race (F), CX- Sprint (B), Sapim ALU Spoke Nipple 
Wielset Weg: Erase Road hubs, Wheelstuff Road 45mm IW21 Hooked Offset 2mm 28H, Sapim Laser, Sapim ALU Spoke Nipple 

Bram

https://www.snakebiteparadise.com/
https://www.instagram.com/snakebite_paradise/

Mijn fiets is naast mijn hobby en passie ook deels mijn broodwinning. 

Als gids in de Julische alpen in Slovenie krijgt mijn fiets de nodige kilometers met scherpe rotsen en wortels te verduren. Wanneer de hele trail een rockgarden is… Met een bedrijfsnaam als Snakebite paradise laat je weinig aan de verbeelding over. Regelmatig sneuvelen er banden, hoge snelheid en rotsen zijn een dodelijke combo voor banden en wielen. Als ik sommige banden zie, is het bijna niet te geloven dat er niets aan de velg is en / of het wiel uberhaupt nog recht is. Ik heb veel interesse in techniek en materiaal, zonder mezelf een kenner te noemen want dat ben ik absoluut niet. Luc “The wheelstuff” daarintegen kent zijn sector en weet wat nodig is om een set wielen te maken die presteren onder alle omstandigheden en dat ook blijven doen. 2 sets wielen en 2x 0 issues. Dat is wat ik apprecieer aan mijn materiaal. 

2022 was eindelijk terug een jaar waar we mensen konden ontvangen op onze berg en op de ontelbare verborgen parels van trails in Slovenie. 
We kochten nog 2ha land zodat we meer trails kunnen bouwen en we een beetje meer boer kunnen spelen. Onze gasten moeten na de sportive prestatie terug kunnen opladen, en dat doen we met homegrown bio producten en door te oogsten uit de wildernis rondom onze homestead.  

2023 belooft nog meer dagen in het zadel en nog meer met gelijkgestemden op avontuur. 
Mss zelfs een paar wedstrijden meepikken van de Slo-enduro cup.  
Zorgen dat er meer wheelstuff wielen in Slovenie rondbollen.  
En mijn steentje bijdragen aan de sloveense mtb-scene.  

De vele lachende gezichten wanneer we beneden aan het einde van de trails fistbumps uitdelen, dat is waar we het voor doen!  

Wielset Enduro: Funworks N-LIGHT IS 6G 32H Boost hubs, Newmen EG 30 29″/27.5″ 32H rims, Sapim Race (F/B), Sapim ALU Spoke Nipple 

Frederik aka MTB Gids

https://www.mtbgids.be/
https://www.instagram.com/mtbgids/

Ongeveer een jaar geleden had ik het geluk om een gravelsetje van Luc te kunnen testen.
Daarvoor reed ik met een DT Swiss gravelset met carbon velgen. Ik heb deze wielen dus een jaar lang kunnen aan de tand voelen. Door mijn MTB achtergrond kan ik zeggen dat ik ze goed getest heb. Niet alleen de normale gravelpaden maar soms de meer extreme.
We zijn het jaar begonnen met een eerste vakantie in februari in Remoulins (Point du Gard), daar hebben we alle gravel paden verkend, als je de streek een beetje, kent weet je dat het hele ruwe paden met veel stenen zijn. Eigenlijk meer MTB paden:)

Door het jaar heen hebben we verschillende gravel events georganiseerd en vele km’s gereden om deze te verkennen. We hadden het geluk ex-prof Jürgen Roelandts te kunnen overtuigen om de gravel fiets onder de benen te schuiven. Hij heeft gelijk de wielen van The Wheel Stuff getest, hij was aangenaam verrast over de stijfheid en ook hoe strak ze sturen.

Na onze events van Scherpenheuvel , Eben-Emael , Nationaalpark en Lommel hebben we het jaar afgesloten met onze jaarlijkse vakantie in Calpe. Daar heb je enorm veel keuze aan off-road paden, uiteindelijk zijn we richting Gerona getrokken, eigenlijk het “het gravel paradijs”. Daar kan je niet anders dan genieten! We sloten af in Malaucène, aan de voet van de Mont Ventoux om er off-road te rijden.

Dit jaar zijn we ook met een Lefty beginnen te rijden en moesten ik de wielen laten herspaken.
Het achterwiel moest uit center gespaakt worden (Cannondale AI offset) en vooraan met Lefty.
Ik voelde direct het verschil in stijfheid na deze ingreep.

We hebben dit jaar ook nog verschillende vakanties gedaan waar de MTB centraal stond, de Terra Noir, Les deux Alpes en een aantal bike parks, waar de wielen volledige tot hun recht kwamen.
Ik ben enorm tevreden met de wielen en service, rij voldoende  km’s en heb het geluk in Genk te wonen waar we letterlijk elke dag in een speeltuin kunnen duiken.

Wielset Gravel: Funworks N-LIGHT hubs, Wheelstuff GRAVEL Carbon Hooked 35MM IW25 32H, Sapim Laser (F/B), Sapim ALU Spoke Nipple
Wielset XC: Funworks N-LIGHT Lefty, DT Swiss 240, Duke DUKE LUCKY JACK SLS3 28H, Sapim CX-Ray (F/B), Sapim ALU Spoke Nipple

Peter aka Tsjies

https://www.instagram.com/tsjies/

https://www.instagram.com/pilotcycles/

https://www.instagram.com/pilot.thewheelstuff/

Begin ’23 is Peter er bij gekomen als PilotCycles behartiger, hij is al jaren mijn partner in crime tijdens onze fietsuitstappen 🙂

Luc

luc@thewheelstuff.be
https://www.thewheelstuff.be/
https://thewheelstuff.store/shop
https://www.facebook.com/thewheelstuff
https://www.instagram.com/thewheelstuff/

Wij her-ontdekten zelf vorige winter de drop bars AKA gravel fiets, mede dankzij onze ambassadeur MTBgids.
Wat maakt gravel zo speciaal vandaag? Het is simpel, je kan 1 fiets combineren voor de weg en in het veld, zelfs met dezelfde wielen.
Veel comfort, een perfecte zithouding, veel controle met het flared stuur geeft een hoge onafhankelijkheidsfactor. 

Lees ook dat we onze voorliefde voor a la carte titanium gaan bevestigen eind 2022. 
Ondertussen produceerde MTBgids de 2e versie van de ambassadeur fiets kledij. Er is ook een enduro shirt beschikbaar😊  

In het begin van het seizoen haalde we Weareone binnen, een Canadees topmerk velgen dat 10 jaar full crash garantie geeft. 
We weten ondertussen ook al dat die garantie echt werkt. OK ze zijn een tikkeltje zwaarder, maar je krijgt erg veel kwaliteitscarbon en bere-stijve wielen, en je hoeft niet op eieren te rijden met je investering. 

Begin 2022 hebben we terug SOUL-Kozak naven terug opgepikt voor de weightweenies, zelfs met ons eigen Wheelstuff logo. Ik ken Soul al zo’n 20 jaar, hij is actief als kleine producent in Polen. 
De naaf gebruikt een zeer speciaal gepatenteerd aandrijfmechanisme dat werkt met een magneetring ipv de traditionele veren. Zeer onderhoudsvriendelijke en robuuste lichte naven. 

Zeker ook te vermelden zijn de absolute lightweight producten van het Oostendse Berg, hun eigen versie 2 naven die voor een paar onder de 300gram duiken en de 270gram wegende 30mm velgen die ondertussen letterlijk wereldberoemd zijn. Met deze velgen bouw je een sub 1200gram wegende set. Berg werkt heel hard aan schaling, dus we hopen dat 2023 iets meer gemoedsrust gaat bieden. 

 We hebben ook een versie 2 mogen ontvangen van Erase, onze Belgische naaf fabrikant die de volledige productie doet net over de taalgrens. Ik heb Thomas al een paar keet ontmoet, het is een hardwerkend team met een indrukwekkend arsenaal high end machines. We blijven dan ook trouw aan de baanbrekers van Belgische producten. 

Onze eigen carbon gravel-en weg velgen vonden hun weg naar de shop, Voor de wegvelgen opteerden we een 45mm met offset boring in 28H(oles). Bij de gravel opteerden we voor een 35mm en 25mm intern en 32H, dit omdat we dan met lichte spaken (de lichtste) een stevige set wielen kunnen bouwen dat toch genoeg vergevingsgezind is en gelijk sterk genoeg voor bikepacking. Beide wielen werden gebouwd rondom Funworks naven en werden reeds uitvoerig getest door onze ambassadeurs. Zelfs ex prof Jurgen Roelandts heeft onze gravel wielen aan de tand gevoeld😉 

 Funworks blijft een trouwe leverancier van de Wheelstuff, het zijn steengoede producten die een tikkeltje meer aandacht zouden mogen krijgen. 

Hope is terug op de rails, niet dat ze van de rails waren maar na de Brexit was het een moeilijke periode, we zijn zeer blij om al bijna 20 jaar te werken met Hope producten. 

Dit jaar stegen de prijzen bij Duke gretig, spijtig genoeg iets te gretig om nog in de gratie van een grote groep fietsers te vallen. We moeten wel vermelden dat Duke steeds heel correct levert en dat de kwaliteit voorop staat. Een naam, laag gewicht en een QC label hebben een prijskaartje. 

We hebben ook een poging gedaan om de enduro rijder te informeren hoe je op een menselijke manier moet omgaan met inserts, we gebruiken zelf alleen PTN inserts en met de hulp van Bosse hebben we hier een filmpje over gemaakt. De truc zit in de “duck-knee” houding en sterke vingers. probeer dit maar een keer!. 

Het voorjaar was zeer druk dit bleef maar doorlopen, corona was een stoorzender, ook voor mezelf. De aanhoudende hitte maakte het soms wel zeer onaangenaam om te werken in een bloedhete shop. Maar service loont, we stellen met plezier vast dat klanten uit alle windstreken hun weg vinden naar onze gespecialiseerde shop.  

Als afsluiter willen we de zaterdagnamiddag wielbouw clinics nog promoten tijdens de wintermaanden, deze zijn individueel, voor elk niveau en op maat, het is een 3 uur durende sessie. Hier kom je tips&tricks te weten verzameld over 20 jaar!  

Wat 2023 ons gaat brengen? 

  • Terug in de kijker zetten van Soul Kozak en Erase naven
  • Nieuwe naven, carbon velgen en ventielen, we kijken naar een oude kennis en leverancier uit Italië.
  • Duurzame geproduceerde velgen uit Duitsland 
  • Nieuwe naven en velgen onder The Wheel Stuff label in Race en Gravel
  • Nieuwe naven met veel kleurtjes, niet dat Hope geen mooie kleuren heeft maar we kijken hier vooral naar weg en gravel triplet of 2:1 naven. 2:1 is een must voor elke zelf respecterende wielbouwer
  • Gravel wordt het werkwoord, we zullen onze eigen velgen terug laten boren in 24H en triplet 
  • We hopen onze wrapping technieken en folies nog wat verder op punt te krijgen, ook voor reeds gebouwde wielen
  • We hopen wat setjes te kunnen verkopen in Slovenie via onze partner Snakebiteparadise
  • Titanium fietsen, jawel we hebben reeds de eerste contacten gelegd. Ik hou natuurlijk erg veel van zeer duurzame materialen, we hebben in een vorig leven zelf nog a la carte titanium frames laten bouwen. ook nu zullen we weer in staat zijn om die volgens wens op te bouwen of te tunen

If any of the photos above, provided by our riders are used without mentioning the source, please contact us

Deel dit bericht

Scroll naar boven