Enduro
Niet echt nieuw natuurlijk, maar wel voor mij, in mijn vorige carrière waren we vooral actief in XC en Marathon, weight weenies style:)
Down Hill, Dual slalom, 4-Cross bestond wel, maar werd maar met mondjesmaat bedreven.
Eerst moeten we het even hebben over AM, All Mountain is een meer extremer vorm van XC met grotere obstakels, ruigere paden en grotere uitdagingen. De rijder rijdt nog steeds bergop en bergaf, maar in tegenstelling tot XC ligt de nadruk op de afdaling. De mountainbikes zijn vergelijkbaar met XC, maar zwaarder en robuuster om de hardere trails aan te kunnen.
Enduro is een competitieve vorm van mountainbiken die elementen van DH, XC en AM combineert. Enduro lijkt in veel opzichten sterk op all-mountain rijden, maar vanwege de racecultuur, wordt het als extremer beschouwd. Zoals je zou verwachten, kiezen de meeste enduro-rijders voor volledig geveerde fietsen met tussen de 150 en 180mm veerweg.
NAVEN: Normaal gaan we voor BOOST, een brede basis draagt bij aan de stevigheid. Natuurlijk kan elke degelijk naaf met genoeg vlees in aanmerking komen.
SPAKEN: 32 spaken is de norm, Ik zou echt niet naar 28 gaan. Normaal komt er maar 1 spaak in aanmerking een butted 1.8mm.
SPAAKNIPPELS: aluminium kan zeker.
VELGEN: Wat hebben we een aantal brede en stevige velgen in huis gehaald. Velgen zijn normaal in aluminium, omdat carbon toch te breekbaar is voor dit soort werk, de impact kan zeer groot zijn. Aluminium velgen gaan hoogstens vervormen door stenen of rotsen, vooral aan de velgranden.
De trend is al breder en 30mm is geen uitzondering meer. Dat is dan ook de breedte die we meestal gebruiken. De velgen zijn specifiek versterkt en kunnen met hoge spaakspanning gemaakt worden.
NEWMEN EVOLUTION SL E.G.30 29″, super duurzame velg, ontworpen om de zwaarste Enduro- en DH-ritten te weerstaan.
Op basis van de lichtgewicht en duurzame NEWMEN Evolution SL-velgen is het profiel nog verder versterkt, wat resulteert in de Evolution E.G. De velgen zijn extreem goed bestand tegen deuken. In feite zijn ze 40% duurzamer dan de SL A.30.
Net als bij onze reguliere velgen is het profiel volledig rond en de uitlopende flenzen houden de band ronder en maken de velgen zo slijtvast tegen deuken en vervorming.
Materialen worden precies op kritieke punten ingezet en elders weggenomen. Het platte spaakbed is ontworpen om te werken met onze speciale ringen voor extreem hoge spaakspanningswaarden, terwijl de hoeveelheid materiaal die wordt gebruikt tot een minimum wordt beperkt. De flenzen zijn daarentegen aanzienlijk dikker dan bij andere velgen in dezelfde gewichtsklasse voor extra sterkte en duurzaamheid.
FUN WORKS TRACK MACK 30 RIM 29″BLACK Hybride velg speciaal ontworpen voor zwaar gebruik in Gravity- of Freeride-fietsen en / of voor de hoge belastingen in E-bikes.
De Track Mack wordt geleverd met versterkte zijwanden van 30 mm binnenbreedte en is extreem duurzaam en stabiel. De speciaal ontwikkelde New Era Alloy die werd gebruikt voor de productie van de Track Mack 30 maakt deze velg ondanks het ongelooflijke lage gewicht extreem stijf.
HALO Vortex Rim 29″ is gemaakt van speciaal verkregen 6061 T-10 warmtebehandelde aluminiumlegering en is gemaakt van een materiaal dat een hoge tolerantie heeft voor impactkrachten, licht gewicht biedt en duurzamer is dan tegenhangers van koolstofvezel.
Met een royale interne breedte van 33 mm vergroten Vortex-wielen het bandvolume en maximaliseren ze de beschikbare grip met tubeless compatibiliteit. Lagere druk, meer grip.
Met behulp van een asymmetrisch ontwerp wordt de spaakspanning gelijk gemaakt, terwijl het gewicht wordt verminderd waar het niet nodig is voor energieverslindende beklimmingen.
Om de verschillen in wandlengte en sterkte van een asymmetrisch ontwerp te compenseren, zijn de wanddiktes geproportioneerd om de impactkrachten gelijkmatig te compenseren.
De Vortex biedt voordelen voor offset-wielen, zonder compromissen.
Meer weten, contacteer ons
